Leffe in een nieuw jasje

18 maart 2021
Leffe Blond is voortaan ook op veel plaatsen in krat verkrijgbaar. Het Belgische abdijbier lanceert daarbij deze week een eigen hervulbare statiegeldfles.

Leffe is jarenlang marktleider in het speciaalbiersegment en verwacht dat de vraag naar speciaalbier in een duurzame verpakking blijft stijgen. Inmiddels is zo’n 15% van al het gedronken bier in Nederland speciaalbier. Met de lancering van een eigen hervulbare fles in krat wil Leffe inspelen op de trend van thuis bewust genieten van bier, in het bijzonder bij een maaltijd. Vanaf deze week is het krat breed verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten. Leffe Blond is het meest bekend, maar ook Leffe Bruin en Leffe Tripel hebben een grote schare fans. Ook is er de alcoholvrije Leffe Blond 0.0 die bezig is met een flinke opmars.

Uitstraling

Jasper Kessels, retaildirecteur bij AB InBev: “Steeds meer consumenten nemen thuis aan tafel de tijd om bewust te genieten van een mooi glas speciaalbier. Daarom kiezen we er ook voor om een eigen hervulbare statiegeldfles van 25 centiliter aan te bieden, die past bij de merktuitstraling van Leffe, waarin kwaliteit en de gastvrijheid van de abdij altijd centraal staat. Het krat heeft de herkenbare en stijlvolle kleur van Leffe en valt direct op in het supermarktschap”.

Volgende stap

“Met onze keuze voor een eigen krat en hervulbare fles maken we bovendien werk van onze duurzaamheidsambities. Zo is een van onze duurzaamheidsdoelstellingen voor 2025 dat we 100% circulaire verpakkingen willen realiseren, met zoveel mogelijk gebruik van hervulbare verpakkingen. Met de lange termijn investering in een eigen hervulbare fles en krat zetten we de volgende stap op deze agenda”, aldus Jasper Kessels.