Bierfabriek brandt van ambitie

29 juli 2021

In de hagelnieuwe Stadshaven Brouwerij in Rotterdam ondertekenden Alexander Kluit, Managing Director van Apollo- en Leonardo Hotels in Benelux en Harm van Deuren, algemeen directeur van de Bierfabriek/Stadshaven Groep, het nieuwe franchise-contract. In dit nieuwe contract committeert de vestiging in Almere zich weer voor vijf jaar als franchisenemer.

Vijf jaar geleden opende Apollo Hotel Almere City Centre naast haar hotel een Bierfabriek. Het populaire horecaconcept met zelf gebrouwen bier, taptafels en de kippetjes van de open BBQ sloeg ook in Almere zeer goed aan. Alexander: “Wij werken met verschillende restaurantconcepten binnen onze hotelgroep. Naast Bierfabriek bijvoorbeeld ook met The Harbour Club, Chef’s! Food & Drinks en Floor17. De Bierfabriek geeft dat unieke, gezellige gevoel aan onze gasten. Wij hebben dan ook zeker de intentie om meerdere Bierfabriek venues uit te rollen”

Nieuwe bieren

De Bierfabriek groep heeft naast haar vestigingen in Amsterdam en Delft recent de op één na grootste craft brouwerij van Nederland gerealiseerd: De Stadshaven Brouwerij in Rotterdam. Deze nieuwe brouwerij, met een capaciteit van 2 mln liter bier per jaar, geeft de Bierfabriek de mogelijkheid haar bieren nu ook op fles af te vullen. Bierfabriek heeft een nieuwe lijn van zes bieren ontwikkeld waaronder o.a. de Puur, een ongefilterd Pilsener en het Fabrieksgeheim, de Porter die in de Dutch Beer Challenge 2021 goud behaalde. Harm: “Bijna 10 jaar geleden zijn we begonnen met de Bierfabriek en het is fantastisch dat we nu in Rotterdam dit prachtige project hebben gerealiseerd. We brouwen hier nu onder meer voor de Bierfabriek. Naast de bestaande puur, Blond, rode ale en Porter heeft Bierfabriek nu ook een IPA en een Tripel op fles.” De nieuwe etiketten zijn gemaakt door Robin Winters, een Nederlandse designer die in San Diego woont.

Groeiplannen

De groep heeft nu twee horecaconcepten; Bierfabriek en de Gastropub van Stadshaven Brouwerij. Voor de komende jaren wordt een behoorlijke groei aan venues verwacht. Harm: Per locatie zullen we kijken welk concept het beste past. De toekomstige venues zouden best wel eens wat kleiner kunnen worden dan de zaken die we nu hebben. Het werken met een grote en professionele franchisenemer zoals Apollo en Leonardo Hotels werkt heel goed. We leren van elkaar. De wens is om in de komende jaren ieder jaar twee nieuwe venues te openen en die hoeven niet allemaal door ons zelf geëxploiteerd te worden.”