Aanpakken met KraftBier

3 maart 2021

De Tilburgse bierbrouwer KraftBier is gestart met een nieuwe campagne genaamd ‘Aanpakken’, waarin de India Pale Lager, Blotskòps, centraal staat. De voorjaarscampagne is volledig door studenten Communicatie IEMES van Fontys ACI ontworpen, gerealiseerd en uitgevoerd.

De voorjaarscampagne van KraftBier is ontwikkeld door studenten in de afstudeerfase van hun opleiding Communicatie – International Event, Music & Entertainment Studies. Zij werken vanuit Challange Based Learning aan verschillende uitdagende vraagstukken uit het werkveld om hun niveau en competenties aan te tonen.

Aanpakken

Met de campagne ‘Aanpakken’ zetten de studenten het herontwerp van de India Pale Lager Blotskòps van KraftBier in de schijnwerpers. Dit geheel in lijn met de nieuwe route die KraftBier is ingeslagen met nieuwe branding, merkwaarden en uitstraling. Zo is KraftBier volledig overgestapt op blik, omdat dit duurzamer is dan het gebruik van glas. Ook worden de blikken van de vaste bieren in de toekomst bedrukt ter vervanging van het plastic etiket. De vaste bieren zijn Hoppakee, Witte Gij’t, Het Witte Kasteel, Grôote Kwèèk en Schôon Mèdje.

Online kanalen

Op Facebook en Instagram zal onder de naam van KraftBier de komende maand veel content verschijnen waaronder de commercial die voor deze campagne is geschoten. Naast de huidige voorjaarscampagne ‘Aanpakken’ gaan de studenten Joris van Blerck, Thom van Oosterhout en Teun Ligtenberg ook toekomstige campagnes vormgeven, realiseren en uitvoeren onder toeziend oog van KraftBier-oprichter Rob van den Meijdenberg.